صراط

ای کـــــه مـــــــــرا خوانــده ای راه نشـــــــانم بــــــده...
جمعه, ۱ شهریور ۱۳۹۲، ۰۵:۰۰ ب.ظ

در نگاه بزرگان...

 

آیت الله بهجت *العبد آیت الله  العظمی بهجت فومنی ره*

 

*شهید محراب آیت الله دستغیب*

 

کیست که این ناله مرا به گوش عمامه به سرهای ایران برساند، هرکس می خواهی باش! خودت را مجتهد می دانی؛ مقدمات خوان می دانی؛ نمی دانم، هرچه خودتان می دانید؛ برتو واجب است امروز تبعیت از یک نفر. تو حق نداری در مقابل رهبر حرف بزنی؛ تماما باید تبعیت کنند... هر عمامه به سری که از رهبر مکرم فاصله بگیرد لعنت خدا برش باد. تمام عمامه سرها همه باید مطیع یک رهبر. امام یکی نائب امام هم یکی ؛ دیگری هیچ تقدم ندارد. همه باید فرمان ببرند، همه باید اطاعت کنند. دانشجویان عزیز ... گرگها شما را از رهبر الهی جدایی می اندازند؛ شما را گروه گروه نکنند؛ وسیله پیشرفت دشمن نشوید. وای به امتی که از هبر الهی خود فاصله بگیرد، هلاک است؛ هلاک است! طعمه دشمن است. الان می دانید آمریکا در کمین، انگلیس در کمین، شوروی در کمین، همه منتظرند کِی این ملت بی سرپرست می شود.

 

  علامه حسن زاده آملی*علامه حسن زاده آملی*

رهبری عظیم الشان تان را دوست بدارید؛ عالمی، عادلی، رهبری، مومنی، موحدی، سیّاسی، دلداری، رهبری، انسان ربانی ، پاک، منزه، که دنیا شکارش نکرده من جایی سراغ ندارم که عرض کنم. قدر این نعمت عُظمی را که خدا به شما عطا فرمود، قدر این رهبر ولیّ الهی را بدانید. الان این انسجام ما تکلیف شرعی ماست. مبادا عزیزان! مبادا آقایان! مبادا این وحدت ما را، - اول انقلاب یادتان هست چند فرقه برخاستند که می خواستند کشور را تجزیه کنند؟ حواستان جمع باشد - مبادا این جمعیت ما را ، مبادا این کشور علوی ما را، مبادا این نعمت ولایت را از دست شما بگیرند. خدایا به حق پیغمبر و آل پبغمبر، سایه این بزرگ مرد، این رهبر اصیل اسلامی، حضرت ایت الله معظم خامنه ای را مستدام بدار.

 

 آیت الله بهالدینی یت الله بهاء الدینی*

از همان زمان ، رهبری را در آقای خامنه ای می دیدم؛ چرا که ایشان ذخیره الهی برای بعد از امام بوده است. باید او را در اهدافش یاری کنیم. باید توجه داشته باشیم که مخالفت با ولایت فقیه کار ساده ای نیست. هنگامی که میرزای شیرازی بزرگ مبارزه با دولت انگلستان را از طریق تحریم تنباکو آغاز کرد؛ یک روحانی با او مخالفت کرد و میرزا با شنیدن مخالفت او، وی را نفرین کرد. همان نفرین باعث شد که نسل او از سلک روحانیت محروم شوند. پسر جوانش جوانمرگ شد و حسرت داشتن فرزند عالم به دل او ماند.

 

آیت الله العظمی فاضل لنکرانی * آیت الله العظمی فاضل لنکرانی*

برای محفوظ ماندن مشروعیت نظام و حکومت و برای فرار از استبداد و نظیر آن با توجه به خاطره تلخی که از سلطنت مشروطه وجود داشت، خبرگان قانون اساسی مسأله مهم ولایت فقیه را مطرح کردند... ولایت فقیه یعنی اینکه مشروعیت کارهایی که واقع می شود با اجازه و دخالت فقیه باشد هم نسبت به مجلس و هم قوه قضائیه و هم مجریه و این مطلب در استفتائات امام (ره) هم وجود دارد که مساله ولایت فقیه به حدی دائره اش ئسیع است که حتی در امور جزیی مانند عبور از یک چراغ قرمز دخالت دارد و مخالفت با آن را حرام می دانستند. لذا ضمن اینکه حکومت اسلامی شد، مساله استبداد و سلطه گری و اینها را کنار گذاشتند و همه امور در نظام اسلامی از آغاز تا انجام به ولایت فقیه منتهی می شود.( روزنامه جمهوری اسلامی 2/9/76)

 

 آیت الله مشکینی  *آیت الله مشکینی*

اصل ولایت فقیه بطور مشخص در قانون اساسی با نظر 40 مجتهد به تصویب رسید و جای هیچگونه شبهه ای نیست.... قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران کامل است و مصوبات آن پس از آنکه به تائید حضرت امام راحل رسید 99 درصد مردم به آن رای دادند... [قانون اساسی] ما از قانون اساسی برخی از کشورها جامع تر است و مطابق عقل و شرع و با دقت تدوین شده است.

 

آیت الله جوادی آملی  *آیت الله جوادی آملی*

 انقلاب اسلامی نظیر انقلاب پیامبر(ص) است؛ خداوند فرمود ما یک کاری کردیم که نه دوست فکر می کرد نه دشمن. اگر خدای ناکرده این انقلاب کمی آسیب ببیند دیگر مانند جریان صفویه نیست که بعد از آن زندیه و قاجاریه و پهلوی بیاید. اگر معاذالله ضربه ببیند رفت که رفت! خدا آن روز را نیاورد!

این رهبر، دولت، نظام و ملت را باید با دعا حفظ کرد. اگر اختلافی است باید بر اساس قانون و مطلبی که رهبری می فرماید عمل کرد... آیه 54 سوره مائده می فرماید: اکنون که اسلام آمده اگر شما اسلام را یاری نکنید من یک گروهی را می آورم بهتر از شما. دنیا که تمام نشده است! معاذالله کسی فکر نکند که اگر انقلاب را یاری نکردیم تمام می شود؛ وعده الهی است؛ عمده خسارت بر خود ماست.

اگر خدای نکرده ما همان راه پیشینیان را در این انقلاب طی نکردیم ، به همان عواقب دچار خواهیم شد.( بیانات ایشان در درس تفسیر، 27/10/88 به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی)

 

 آیت الله العظمی نوری همدانی *آیت الله العظمی نوری همدانی*

دشمنان امروزه موضوع اصل ولایت فقیه را مورد حمله قرار داده اند و می خواهند به هر طریقی به این رکن اساسی و اصلی نظام ضربه بزنند.  دشمنان با انقلاب مخملی خود می خواهند « ولی فقیه » را مورد هجمه قرار داده، که ما باید در مقابل این توطئه ها بیدار و هشیار باشیم . فتنه های دشمنان را باید جدی بگیریم و با ایستادگی در برابر آن مدافع حریم ولایت باشیم.

 

 آیت الله العظمی مکارم شیرازی*  آیت الله العظمی مکارم شیرازی*

احترام به قانون اساسیکه میراث خون شهیدان ماست و به تصویب 98 درصد مردم رسیده است، احترام به ولایت فقیه است. همچنان که احترام به ولایت فقیه نیز احترام قانون اساسی و ارج نهادن به خون شهیدان است... حلقه اتصال مردم در کشوری که قومیتها و زبان های مختلف دارد فقط اسلام است و نبود ولایت فقیه به معنای شکستن این حلقه است. علاقه به اسلام، کشور و قانون اساسی ما را برآن میدارد که درحفظ حکومت اسلامی و ولایت فقیه تلاش کنیم.

 

  آیت الله جعفر سبحانی * آیت الله جعفر سبحانی*

اساس کشور را ولایت فقیه تشکیل میدهد.

 

آ یت الله صالحی مازندرانی  *آیت الله صالحی مازندرانی*

روح نظام همین ولایت فقیه است. در قانون اساسی این را به عنوان اصل اصیل و رکن رکین گذاشته اند... تلاشهای زیادی بود و هست برای اینکه این روح از نظام برو، وقتی روح برود جسد خالی و بی روح دیگر تأثیری ندارد.

 

آیت الله مصباح یزدی  *آیت الله مصباح یزدی*

ولایت فقیه عامل پیروزی انقلاب اسلامی ملاک مشروعیت نظام اسلامی و مایه تداوم و بقاء آن است... نباید اعتقاد به ولایت فقیه به عنوان یک شعار سیاسی یا به خاطر تبعیت از قانون اساسی باشد؛ زیرا چنین باوری ضعیف سست و قابل تغییر خواهد بود. اعتقاد به ولایت فقیه و اطاعت ازاوامر او مانند اطاعت از پیامبر(ص) است که خداوند بر مسلمین واجب کرده است. هر عاقل منصفی می پذیرد که در طول سه دهه ی گذشته امام راحل(ره) و حضرت آیت الله خامنه ای چه درامور داخلی و چه در مسائل خارجی، ازهر جهت بهترین نوع مدیریت را داشته اند و بارها این نظام را از بحران نجات داده اند...

 


+


 

دانلود 2دانلود 46 تابلوی نمایشگاه آستان خورشید بصورت فشرده و با اندازه 14.62مگابایت

+

1-در دوران غیبت امام زمان (عج) که دسترسی به امام معصوم ممکن نیست ,آیا باز هم تشکیل حکومت ضرورت دارد؟

 

2. این ولایتی که شما می گویید در کجای دین آمده است آیا می توانید دلیلی قرآنی برای اثبات ولایت فقیه بیاورید؟

 

3.بعضی ها می گویند ولی فقیه نایب امام زمان (عج) است, معنای این حرف چیست ؟ آیا کسی از علما هم این مطلب را قبول دارد؟

 

4.ولی فقیه که معصوم نیست, چرا ولایت معصومین به فقیه نسبت داده می شود؟ 

 

 5. ((مطلقه)) بودن ولایت فقیه به چه معناست ؟ یعنی هر کاری که خواست,می تواندانجام دهد؟!

 

6.آیا می شود آزادانه هر نوع اشکال به رهبری را در جامعه مطرح کرد؟

 

7.چرا ولایت فقیه مثل حکومتهای سلطنتی مادام العمر است !؟

 

8.اگر یکی از مراجع ، اعلم از ولی فقیه باشد ، چه؟ اصلا منظور از اعلم در بحث ولایت فقیه چیست؟

 

9.آیااین هدایت الهی که درمصونیت ولی فقیه ازخطا و اشتباه متجلی میگردد درروایات ما هست ؟

 

10.اخیرا بعضی نظریه ((رهبری شورایی)) را مطرح می کنند این شیوه مدیریت چگونه است؟

 

11.آیا ساز و کاری برای اعمال نظارت بر کارهای ولی فقیه در قانون وجود دارد؟

 

12.حیطه اختیارات ولی فقیه در چه حدی است آیا می تواند در زندگی خصوصی مردم هم دخالت کند؟

 

13.آیا دلیلی وجود دارد که خداوند ولی فقیه را نیز از اشتباه در تصمیم گیری ها مصون سازد؟

 

14.پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و گذشت ۳۰ سال از آن متاسفانه هنوز هم در ادارات سازمانهای دولتی و اماکن عمومی شاهد بروز تخلفات و زیر پا گذاشته شدن حدود شرعی هستیم . پس تفاوت این حکومت با رژیم طاغوت در چیست؟

 

15.ویژگیهای حاکم اسلامی از نگاه قرآن و روایات چیست؟

  

16.آیا علمای  زمان ما وجود ویژگیهای حاکم اسلامی از نگاه قرآن و روایات در مقام معظم رهبری را تایید می کنند؟





نوشته شده توسط ✜ ح-سحر و منتظر✜
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
صراط

آنان که مفهوم ولایت را نمی دانند در کار ما سخت درمانده اند.
شهید آوینی


"صراط" درگاهی است برای نوشتن
از مطالبات امام خامنه ای (روحی فداه)

پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

صراط

ای کـــــه مـــــــــرا خوانــده ای راه نشـــــــانم بــــــده...

در نگاه بزرگان...

جمعه, ۱ شهریور ۱۳۹۲، ۰۵:۰۰ ب.ظ

 

آیت الله بهجت *العبد آیت الله  العظمی بهجت فومنی ره*

  • از وقتی مقام معظم رهبری قبل از انقلاب زندان رفتند با مرحوم آقای بهجت رفت و آمد داشتند. وقتی حضرت آقا ازاحوالات خودش در زندان برای آیت الله بهجت تعریف کرده بود؛ ایشان فرموده بودند: « چرا نمی توان خدا را دید؟! » حاکی از اینکه آقا در زندان به مقامات بالای معنوی رسیدند.
  • یکی از دوستان می گفت در خدمت آقای بهجت که بودیم یک نفر  درباره مقام معظم رهبری مسئله ای را مطرح کرد. آقای بهجت فرمودند: » آیا شما بهتراز ایشان سراغ دارید؟ من که بهتر از ایشان سراغ ندارم«.
  • منبع موثقی از آیت الله بهجت نقل کردند که ایشان خواب دیدند که حضرت امام زمان )عج) در مجلسی حضور داشتند، علمای بزرگ اسلام هم در خدمت آقا امام زمان بودند، آیت الله خامنه ای وارد شدند و امام زمان(عج) جلوی پای ایشان تمام قد بلند شدند و برای ایشان جایی برای نشستن باز کردند.
  • ایشان عادتشان این بود که درامور مدیریتی کشور دخالتی نمی کردند؛ ولی دلسوزی و دعایشان را داشتند و در خلوتها، آنچه لازمه خیرخواهی بود به آقایان می فرمودند. در ریان فتنه 18 تیر، آقازاده مقام معظم رهبری با مرحوم آقای بهجت دیداری داشتند. ایت الله بهجت به آقازاده رهبر انقلاب فرمودند به پدر سلام برسانید و بگویید محکم در جای خودش بنشیند؛ دشمنان می خواهند پدر شما را از جایگاهش بلند و ضربه های سنگینی را به نظام وارد کنند. آیت الله بهجت بسیار مراقب بودند که خدشه ای به رهبری و انقلاب وارد نشود.
  • ایشان در دیدار با یکی از نمایندگان مجلس فرمودند: باید دقت شود که مجلسیان در نهایت به نظر ولی فقیه برسند و نمایندگان ابتدا به نظرات ولی فقیه در زمینه های مختلف آشنا شوند. ایشان تصریح می فرمودند: ولایت فقیه در همه امور می تواند دخالت کنند.
  • ایشان – در خواب یا مکاشفه ای- خطری را نسبت به انقلاب پیش بینی کرده بودندو به مقام معظم رهبری در این خصوص پیغام دادند و توصیه صدقه و دعای خاص را به ایشان کردند و فرمودند: آنچه از من ساخته بود نیز انجام دادم.

 

*شهید محراب آیت الله دستغیب*

 

کیست که این ناله مرا به گوش عمامه به سرهای ایران برساند، هرکس می خواهی باش! خودت را مجتهد می دانی؛ مقدمات خوان می دانی؛ نمی دانم، هرچه خودتان می دانید؛ برتو واجب است امروز تبعیت از یک نفر. تو حق نداری در مقابل رهبر حرف بزنی؛ تماما باید تبعیت کنند... هر عمامه به سری که از رهبر مکرم فاصله بگیرد لعنت خدا برش باد. تمام عمامه سرها همه باید مطیع یک رهبر. امام یکی نائب امام هم یکی ؛ دیگری هیچ تقدم ندارد. همه باید فرمان ببرند، همه باید اطاعت کنند. دانشجویان عزیز ... گرگها شما را از رهبر الهی جدایی می اندازند؛ شما را گروه گروه نکنند؛ وسیله پیشرفت دشمن نشوید. وای به امتی که از هبر الهی خود فاصله بگیرد، هلاک است؛ هلاک است! طعمه دشمن است. الان می دانید آمریکا در کمین، انگلیس در کمین، شوروی در کمین، همه منتظرند کِی این ملت بی سرپرست می شود.

 

  علامه حسن زاده آملی*علامه حسن زاده آملی*

رهبری عظیم الشان تان را دوست بدارید؛ عالمی، عادلی، رهبری، مومنی، موحدی، سیّاسی، دلداری، رهبری، انسان ربانی ، پاک، منزه، که دنیا شکارش نکرده من جایی سراغ ندارم که عرض کنم. قدر این نعمت عُظمی را که خدا به شما عطا فرمود، قدر این رهبر ولیّ الهی را بدانید. الان این انسجام ما تکلیف شرعی ماست. مبادا عزیزان! مبادا آقایان! مبادا این وحدت ما را، - اول انقلاب یادتان هست چند فرقه برخاستند که می خواستند کشور را تجزیه کنند؟ حواستان جمع باشد - مبادا این جمعیت ما را ، مبادا این کشور علوی ما را، مبادا این نعمت ولایت را از دست شما بگیرند. خدایا به حق پیغمبر و آل پبغمبر، سایه این بزرگ مرد، این رهبر اصیل اسلامی، حضرت ایت الله معظم خامنه ای را مستدام بدار.

 

 آیت الله بهالدینی یت الله بهاء الدینی*

از همان زمان ، رهبری را در آقای خامنه ای می دیدم؛ چرا که ایشان ذخیره الهی برای بعد از امام بوده است. باید او را در اهدافش یاری کنیم. باید توجه داشته باشیم که مخالفت با ولایت فقیه کار ساده ای نیست. هنگامی که میرزای شیرازی بزرگ مبارزه با دولت انگلستان را از طریق تحریم تنباکو آغاز کرد؛ یک روحانی با او مخالفت کرد و میرزا با شنیدن مخالفت او، وی را نفرین کرد. همان نفرین باعث شد که نسل او از سلک روحانیت محروم شوند. پسر جوانش جوانمرگ شد و حسرت داشتن فرزند عالم به دل او ماند.

 

آیت الله العظمی فاضل لنکرانی * آیت الله العظمی فاضل لنکرانی*

برای محفوظ ماندن مشروعیت نظام و حکومت و برای فرار از استبداد و نظیر آن با توجه به خاطره تلخی که از سلطنت مشروطه وجود داشت، خبرگان قانون اساسی مسأله مهم ولایت فقیه را مطرح کردند... ولایت فقیه یعنی اینکه مشروعیت کارهایی که واقع می شود با اجازه و دخالت فقیه باشد هم نسبت به مجلس و هم قوه قضائیه و هم مجریه و این مطلب در استفتائات امام (ره) هم وجود دارد که مساله ولایت فقیه به حدی دائره اش ئسیع است که حتی در امور جزیی مانند عبور از یک چراغ قرمز دخالت دارد و مخالفت با آن را حرام می دانستند. لذا ضمن اینکه حکومت اسلامی شد، مساله استبداد و سلطه گری و اینها را کنار گذاشتند و همه امور در نظام اسلامی از آغاز تا انجام به ولایت فقیه منتهی می شود.( روزنامه جمهوری اسلامی 2/9/76)

 

 آیت الله مشکینی  *آیت الله مشکینی*

اصل ولایت فقیه بطور مشخص در قانون اساسی با نظر 40 مجتهد به تصویب رسید و جای هیچگونه شبهه ای نیست.... قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران کامل است و مصوبات آن پس از آنکه به تائید حضرت امام راحل رسید 99 درصد مردم به آن رای دادند... [قانون اساسی] ما از قانون اساسی برخی از کشورها جامع تر است و مطابق عقل و شرع و با دقت تدوین شده است.

 

آیت الله جوادی آملی  *آیت الله جوادی آملی*

 انقلاب اسلامی نظیر انقلاب پیامبر(ص) است؛ خداوند فرمود ما یک کاری کردیم که نه دوست فکر می کرد نه دشمن. اگر خدای ناکرده این انقلاب کمی آسیب ببیند دیگر مانند جریان صفویه نیست که بعد از آن زندیه و قاجاریه و پهلوی بیاید. اگر معاذالله ضربه ببیند رفت که رفت! خدا آن روز را نیاورد!

این رهبر، دولت، نظام و ملت را باید با دعا حفظ کرد. اگر اختلافی است باید بر اساس قانون و مطلبی که رهبری می فرماید عمل کرد... آیه 54 سوره مائده می فرماید: اکنون که اسلام آمده اگر شما اسلام را یاری نکنید من یک گروهی را می آورم بهتر از شما. دنیا که تمام نشده است! معاذالله کسی فکر نکند که اگر انقلاب را یاری نکردیم تمام می شود؛ وعده الهی است؛ عمده خسارت بر خود ماست.

اگر خدای نکرده ما همان راه پیشینیان را در این انقلاب طی نکردیم ، به همان عواقب دچار خواهیم شد.( بیانات ایشان در درس تفسیر، 27/10/88 به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی)

 

 آیت الله العظمی نوری همدانی *آیت الله العظمی نوری همدانی*

دشمنان امروزه موضوع اصل ولایت فقیه را مورد حمله قرار داده اند و می خواهند به هر طریقی به این رکن اساسی و اصلی نظام ضربه بزنند.  دشمنان با انقلاب مخملی خود می خواهند « ولی فقیه » را مورد هجمه قرار داده، که ما باید در مقابل این توطئه ها بیدار و هشیار باشیم . فتنه های دشمنان را باید جدی بگیریم و با ایستادگی در برابر آن مدافع حریم ولایت باشیم.

 

 آیت الله العظمی مکارم شیرازی*  آیت الله العظمی مکارم شیرازی*

احترام به قانون اساسیکه میراث خون شهیدان ماست و به تصویب 98 درصد مردم رسیده است، احترام به ولایت فقیه است. همچنان که احترام به ولایت فقیه نیز احترام قانون اساسی و ارج نهادن به خون شهیدان است... حلقه اتصال مردم در کشوری که قومیتها و زبان های مختلف دارد فقط اسلام است و نبود ولایت فقیه به معنای شکستن این حلقه است. علاقه به اسلام، کشور و قانون اساسی ما را برآن میدارد که درحفظ حکومت اسلامی و ولایت فقیه تلاش کنیم.

 

  آیت الله جعفر سبحانی * آیت الله جعفر سبحانی*

اساس کشور را ولایت فقیه تشکیل میدهد.

 

آ یت الله صالحی مازندرانی  *آیت الله صالحی مازندرانی*

روح نظام همین ولایت فقیه است. در قانون اساسی این را به عنوان اصل اصیل و رکن رکین گذاشته اند... تلاشهای زیادی بود و هست برای اینکه این روح از نظام برو، وقتی روح برود جسد خالی و بی روح دیگر تأثیری ندارد.

 

آیت الله مصباح یزدی  *آیت الله مصباح یزدی*

ولایت فقیه عامل پیروزی انقلاب اسلامی ملاک مشروعیت نظام اسلامی و مایه تداوم و بقاء آن است... نباید اعتقاد به ولایت فقیه به عنوان یک شعار سیاسی یا به خاطر تبعیت از قانون اساسی باشد؛ زیرا چنین باوری ضعیف سست و قابل تغییر خواهد بود. اعتقاد به ولایت فقیه و اطاعت ازاوامر او مانند اطاعت از پیامبر(ص) است که خداوند بر مسلمین واجب کرده است. هر عاقل منصفی می پذیرد که در طول سه دهه ی گذشته امام راحل(ره) و حضرت آیت الله خامنه ای چه درامور داخلی و چه در مسائل خارجی، ازهر جهت بهترین نوع مدیریت را داشته اند و بارها این نظام را از بحران نجات داده اند...

 


+


 

دانلود 2دانلود 46 تابلوی نمایشگاه آستان خورشید بصورت فشرده و با اندازه 14.62مگابایت

+

1-در دوران غیبت امام زمان (عج) که دسترسی به امام معصوم ممکن نیست ,آیا باز هم تشکیل حکومت ضرورت دارد؟

 

2. این ولایتی که شما می گویید در کجای دین آمده است آیا می توانید دلیلی قرآنی برای اثبات ولایت فقیه بیاورید؟

 

3.بعضی ها می گویند ولی فقیه نایب امام زمان (عج) است, معنای این حرف چیست ؟ آیا کسی از علما هم این مطلب را قبول دارد؟

 

4.ولی فقیه که معصوم نیست, چرا ولایت معصومین به فقیه نسبت داده می شود؟ 

 

 5. ((مطلقه)) بودن ولایت فقیه به چه معناست ؟ یعنی هر کاری که خواست,می تواندانجام دهد؟!

 

6.آیا می شود آزادانه هر نوع اشکال به رهبری را در جامعه مطرح کرد؟

 

7.چرا ولایت فقیه مثل حکومتهای سلطنتی مادام العمر است !؟

 

8.اگر یکی از مراجع ، اعلم از ولی فقیه باشد ، چه؟ اصلا منظور از اعلم در بحث ولایت فقیه چیست؟

 

9.آیااین هدایت الهی که درمصونیت ولی فقیه ازخطا و اشتباه متجلی میگردد درروایات ما هست ؟

 

10.اخیرا بعضی نظریه ((رهبری شورایی)) را مطرح می کنند این شیوه مدیریت چگونه است؟

 

11.آیا ساز و کاری برای اعمال نظارت بر کارهای ولی فقیه در قانون وجود دارد؟

 

12.حیطه اختیارات ولی فقیه در چه حدی است آیا می تواند در زندگی خصوصی مردم هم دخالت کند؟

 

13.آیا دلیلی وجود دارد که خداوند ولی فقیه را نیز از اشتباه در تصمیم گیری ها مصون سازد؟

 

14.پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و گذشت ۳۰ سال از آن متاسفانه هنوز هم در ادارات سازمانهای دولتی و اماکن عمومی شاهد بروز تخلفات و زیر پا گذاشته شدن حدود شرعی هستیم . پس تفاوت این حکومت با رژیم طاغوت در چیست؟

 

15.ویژگیهای حاکم اسلامی از نگاه قرآن و روایات چیست؟

  

16.آیا علمای  زمان ما وجود ویژگیهای حاکم اسلامی از نگاه قرآن و روایات در مقام معظم رهبری را تایید می کنند؟



۹۲/۰۶/۰۱ موافقین ۲ مخالفین ۰
✜ ح-سحر و منتظر✜

نظرات (۳)

۰۲ شهریور ۹۲ ، ۱۸:۵۲ "ح-سحر" و "منتظر"

صمیمانه از زحمات ولطف مدیر وبلاگ دلنامه تشکر می کنیم،که در مراحل راه اندازی این وبسایت یاریمان نمودند.

۰۲ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۲۶ کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
سلام
شما بزرگوارین نیازی به تشکر نبود بنده هرکاری بتونم برا دوستانی مثل شما میکنم.
انشاالله که توی راهی که قرار گرفتین موفق باشین.
درضمن باافتخار درلیست لینکهای دل نامه قرار گرفتین.
التماس دعا..

اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
پاسخ:

سلام

ممنون از لطفتان

شما هم لینک شدید بازم مزاحم شما هستیم ما!

محتاج دعا

آمین

۰۲ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۲۷ کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
سلام
بسیار زیبا نوشتین.
پرمحتوا بود.


اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
پاسخ:

سلام

ممنون از حضورتون

آمین...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">